[b]Hallå alla där ute!
[/b]
Jag har nu i någon dag fipplat runt med programmet [b]CS:GO SDK (Hammer)[/b] och gör för nuläget en Jailbreakmap som jag har tanken att lägga upp på Workshop och [i]Gamebanana[/i]. Till det här inlägget har jag bifogat screenshots från hur armory och Cellblock ser ut än så länge. Allt är orange än sålänge pågrund av att den texturen förenklar byggnationen av golv/väggar etc.
Det jag har hunnit med än sålänge är Spawnpoints, Vapen i armory + drops i Cellar, Funktioner såsom att öppna dörrar med en knapp och pålagt ljud när händelsen sker. Det som varit strulat mest för mig är att fixa ljuset över hela banan då det enkelt blir kolsvart eller buggar med ljusstyrkan när man testar banan i spelet.
Anledningen till att jag gör ett inlägg här är för att jag vill ha era synpunkter eller önskemål angående vad som kanske måste finnas på en bra map eller vad som jag ska undvika att lägga in. Tänk på att det ska vara en relativt jämn bana mellan T's och Ct's.
Jag har även gjort en simpel TopView-ritning i paint för att kunna referera till när jag arbetar i Hammer, även den bifogas här nedan.
Slutligen klistrar jag in en del ur de anteckningar som jag skrivit som stöd inför jag började och som uppdateras efter hand jag kommer på något nytt.
[quote]
CELLBLOCK
*Två våningar med Cellar - Granater, zeus, vent
*Cellknapp mitt framför
*Färgat streck för samling av T's
*Cage - Ingen vent/secret
*Medic
ARMORY
* Två dörrar
*Dörrar kan endast öppnas från insidan med knapp
*Särskild knapp för WAR - Öppnar bakdörren direkt, och har en timer på 30 sec för att öppna cellar och framdörren.
Efter det är allt öppet tills rundan är slut
*Vapen - M4A4, M4A1-S, AK47, AWP, AUG, SCAR-20, Nova, P90, FiveSeven, Deagle
OUTSIDE
*Fotboll - Poängräkning+resetknapp, bollen kan inte lämna planen, ljud spelas när bollen går in i mål och den resettas till mittpunkten
*Volleyboll - Bollen kan inte lämna planen, ljud spelas när bollen träffar marken
*Hopprep - Endast auto-hastighet = Start & stopp-knapp
*Wipeout - Endast auto-hastighet = start & stopp-knapp
*Pool - Vent till Armory, Högsta hopptornet ser in till Fortress
*Fortress (Särskilt ställe där War kan fokuseras till) - Hypotes= CT's försvarar Fortet och T's anfaller över fältet
*Random skräp för allmän design och hjälp för T's till HNS (Gäller i princip hela banan)
*Labyrint
LEKRUM
*Hinderbana/Race - En och samma bana för alla
*Climb - Teleport till starten om man nuddar botten (ingen falldamage)
*Four Corners - En knapp för autoväljning av vilket hörn som försvinner
*Deathcrate -
*Colors - En knapp för autoväljning av vilken färg som stannar
*Roullette -
DISCO
*Musik
*Bar
*Stripstång
*Scen
ISOLERING
*Fönster i dörren går inte att stänga = T's kan alltid se ut
LR-RUM
*Guntoss - Ramp med efterföljande längdmarkeringar
*Shot4Shot - Två färgade rektanglar mittemot varandra
*Knife fight - Boxningsring
[/quote]
2016-08-14, klockan 18:27